Zarządzanie emocjami
Sesje „Zarządzanie emocjami” są odpowiedzią na ogromne zapotrzebowanie młodego człowieka na zrozumienie procesów emocjonalnych zachodzących w nim samym i u innych ludzi. Mogą skutecznie przeciwdziałać „analfabetyzmowi emocjonalnemu”, czyli nieumiejętności zrozumienia emocji swoich i innych osób. W dobie ogromnego rozwoju mediów cyfrowych, rozwijanie kompetencji z zakresu inteligencji
emocjonalnej, wydaje się konieczne, by młody człowiek nie został wyalienowany z przebogatego świata ludzkich relacji.
Cel ogólny: Ukazanie mechanizmów emocjonalnych zachodzących w człowieku.Cele szczegółowe:
- wyjaśnienie czym są emocje,
- pokazanie jak wygląda architektura emocjonalna ludzkiego mózgu,
- nakreślenie w jaki sposób zmienić dotychczasowe nawyki emocjonalne,
- poznanie pięciu kluczowych kompetencji emocjonalnych,
- odpowiedzenie na pytanie czy trzeba mieć wysokie IQ żeby odnieść sukces,
- rozróżnienie etyki charakteru od etyki osobowości.
Metoda pracy:
- mowa motywacyjna z wykorzystaniem scenek sytuacyjnych i anegdot,
- wizualizacja pojęć z użyciem rekwizytów,
- prezentacja multimedialna, dyskusja.